HomeGemeente Maastricht › Hulp voor daklozen en thuislozen
Zoom:

Hulp voor daklozen en thuislozen

Doel:

De gemeente helpt dak- en thuislozen in Maastricht. U leest hier waar u terechtkunt voor informatie en advies.

Meer informatie:


Werkwijze:

Jonger of ouder dan 24 jaar?

In Maastricht bieden we hulp en advies voor dak- en thuislozen.

Acuut dak- en thuisloze gezinnen

Bent u als gezin acuut dakloos? Dan kunt u voor hulp terecht bij de Dak- en Thuislozenbalie van de gemeente Maastricht of bij Acute Zorg.

Inkomen

U kunt een uitkering aanvragen via de dak- en thuislozenbalie.

Als u in het bezit bent van de volgende documenten, neem deze dan mee:

* Geldig legitimatiebewijs

* Overzicht van betaal- en spaarrekeningen van de laatste 3 maanden

* Bewijs van uw inkomsten

Om een uitkering aan te vragen heeft u een woonadres of briefadres nodig.

Briefadres aanvragen

Als u geen woonadres heeft, dan kunt u een briefadres (postadres) aanvragen. Het is een tijdelijke oplossing om gebruik te kunnen maken van een uitkering en sociale voorzieningen zoals bijvoorbeeld zorgverzekeringen en toeslagen van de belastingdienst.

Een briefadres vraagt u aan bij de dak- en thuislozen balie.



Locatie (-s) waar u terecht kunt:

Dak- en thuislozenbalie gemeente Maastricht
Bezoekadres: Randwycksingel 22

Route / kaart



Acute Zorg
Bezoekadres: Frankenstraat 184
Telnr.: 043 - 23 22 044

Route / kaart




Doelgroep


- vanaf 18 jaar




Gegevens ingevoerd: 17-11-2005 20:48:04

Gemeente Maastricht

Bezoekadres:
Mosae Forum 10
Maastricht

Postadres:
Postbus 1992
6201 BZ Maastricht

Telefoonnummer: 043-350 40 00

E-mailadres: post@maastricht.nl

Website: www.gemeentemaastricht.nl


Route / kaart:


Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.

Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente

>Soorten diensten of activiteiten:
Een gemeente heeft veel verschillende taken. De gemeente: houdt bij wie er in de gemeente wonen; geeft officiële documenten uit, zoals een paspoort of identiteitskaart en een rijbewijs; verstrekt uitkeringen aan wie niet in eigen levensonderhoud kan voorzien; is verantwoordelijk voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (wmo), Jeugdwet en Participatiewet; is verantwoordelijk voor de huisvesting van scholen en geeft geld uit aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben; maakt bestemmingsplannen en houdt toezicht op de woningbouw; legt straten, wegen voetpaden en fietsroutes aan. En zorgt dat ze onderhouden worden; voert de Wet milieubeheer uit; verstrekt subsidies, bijvoorbeeld aan culturele- en sportvoortzieningen of stichtingen en verenigingen met een maatschappelijk doel.