Groeien de geldzorgen je boven het hoofd en kom je er niet alleen uit? Wij kunnen hulp bieden via een schuldregeling of budgetbeheer.
Schuldregeling is gericht op het oplossen van alle schulden. Bij budgetbeheer is het doel om een financiële situatie stabiel te houden door de vaste lasten door te betalen. Meld je eerst bij WIJeindhoven. De contactpersoon van het WIJteam in jouw wijk bekijkt samen met jou hoe je jouw schuldsituatie of andere geldproblemen kunt oplossen. Zie wijeindhoven.nl. Als je met de gemeente een schuldregeling overeenkomt, dan: * bemiddelt een contactpersoon van de gemeente tussen jou en de schuldeisers. We nemen je financiële situatie niet over; * span jij je tijdens de looptijd van de schuldregeling (36 maanden) maximaal in om zoveel mogelijk geld te reserveren voor je schuldeisers. Je mag geen nieuwe schulden maken en/of financiële verplichtingen aangaan; * geef je ons alle informatie over je inkomen, uitgaven en schulden. Als er iets verandert in je persoonlijke of financiële situatie geef je direct aan ons door; * ga je akkoord met het overmaken van je inkomsten naar de gemeente. Wij houden dan het gereserveerde bedrag voor de schuldeisers in op jouw inkomen. Het kan ook zijn dat vaste lasten via de gemeente worden doorbetaald; * toetsen en registreren we de schuldregeling bij het landelijke Bureau Kredietregistratie, www.bkr.nl.
Bezoekadres:
Smalle Haven 109
Eindhoven
Postadres:
Postbus 90.151
5600 RC Eindhoven
Telefoonnummer: 14 040
E-mailadres: gemeente@eindhoven.nl
Website: www.eindhoven.nl/inkomen-zorg-en-onderwijs
Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.
Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente